دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

بررسی سئو سایت چگونه است؟

مجری تبلیغات در گوگلف سئو و طراحی سایت

بررسی سئو سایت چگونه است؟

۲,۸۳۷ بازديد

 هدف از نگارش این مقاله معرفی ابزار هایی جهت بررسی سئو سایت می باشد. امید است با مطالعه ی این مقاله، موضوعاتی درباره ی سئو سایت و نحوه ی ارتقاء آن فرا گیرید. پیشنهاد میشود قبل از شروع مطالعه این مقاله سایت خود را با آنالیز آنلاین سئو سایت بررسی کنید.

 

سئو به چه معناست؟

کلمه ی سئو ( SEO )  مخفف عبارت Search Engine Optimization است. معنا و مفهوم این عبارت در زبان فارسی، بهینه سازی موتور جست و جو می باشد. در واقع با انجام اعمالی می توان توجه موتور جست و جو را به سمت سایت خود جلب کرد. هنگامی که کاربری اقدام به جست و جوی یک موضوع کند و آن موضوع مرتبط با مقالات ارائه شده ی سایت شما باشد، موتور جست و جو سایت شما را در اولین پیشنهاد ها برای کاربر به نمایش در می آورد.

فرآیند سئو کردن سایت فرآیندی پیچیده و دشوار است، اما با رعایت اصول سئو می توان تا حد زیادی بهینه سازی سایت را انجام داد. اصول سئو به معنای انجام امور غیر اخلاقی و فریبکارانه نیست، بلکه یک سری استاندار هایی است که با رعایت آنها می توان رتبه ی سایت را ارتقا داد.

سئو چیست

اهمیت سئو سایت

منظور و مقصود از سئو کردن سایت، رسیدن به اهدافی همچون، افزایش میزان بازدید از سایت مورد نظر، تبدیل شدن وب سایت به یک برند شناخته شده، قرار گرفتن وب سایت در رتبه ی بالا، افزایش رنک سایت با سئو و افزایش میزان فروش محصولات ارائه شده در سایت مورد نظر می باشد. البته یکی از راه هایی که شما بتوانید در صفحه اول گوگل حضور پیدا کنید، تبلیغات در گوگل میباشد.

درست است که رعایت و انجام اصول سئو ممکن است هزینه بر و زمان بر باشد، اما نتیجه ای که حاصل می شود نشان می دهد که هزینه های صرف شده نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای سایت به شمار می رود. بهینه سازی سایت سبب دیده شدن بهتر سایت می گردد، این امر خود باعث به ثمر نشستن تلاش های صورت گرفته می شود. پربازدید بودن یک سایت می تواند اصلی ترین عامل جهت رسیدن به سیاست ها و چشم انداز های تعین شده برای سایت باشد.

روش های بررسی سئو سایت

ابزار ها و الگوریتم های متعددی جهت بررسی سئو سایت وجود دارد. استفاده از هر یک از این ابزار ها به سئو شدن سایت کمک می کند. در ادامه به توضیح کار هر یک از این ابزار ها می پردازیم.

ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی

با استفاده از این ابزار کاربردی شما می توانید کلمات کلیدی مرتبط با کلمه پیشنهادی خود را بیابید. این ابزار به شما کمک میکند که در چه زمینه هایی برای سایت خود تولید محتوا انجام دهید.

ابزار بررسی دزدی ادبی

محتوایی که در سایت قرار میدهید باید منحصر به فرد باشد و از جایی نباید کپی شده باشد. اگر ربات های گوگل متوجه شوند که شما محتوای خود را کپی کرده اید سایت شما را کم ارزش میدانند همچنین ممکن است دچار جریمه شوید.

بررسی سئو سایت با ابزار بررسی جایگاه کلمات کلیدی

برای اینکه بدانید سایت شما با چه کلماتی در حال رشد است میتوانید از ابزار بررسی جایگاه کلمات کلیدی استفاده کنید. با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود در این ابزار میتوانید جایگاه کلمات کلیدی خود را در موتور های جستجو بررسی کنید.

 

ابزار تعیین کننده تراکم کلمات کلیدی

یکی دیگر از ابزار های کاربردی در زمینه ی بررسی سئو سایت استفاده از ابزار تعیین کننده کلمات کلیدی می باشد. با استفاده از این ابزار کاربردی، شما می توانید از تعداد تکرار کلمات کلیدی مد نظرتان در متن مطلع شوید. در واقع این ابزار برای شما محاسبه می کند که در یک مقاله، چند بار تکرار یک کلیدی می تواند در سئو سایت کمک کننده باشد. به تعداد کلمات کلیدی در متن به اصطلاح چگالی کلمات کلیدی میگویند.

 

بررسی سئو سایت با ابزار آنالیز متاتگ ( تگ توضیحات)

متاتگ توضیحات در زیر عنوان سایت در گوگل قرار میگیرد و در رابطه با محتوای صفحه توضیحات مهمی به کاربر و خواننده می دهد. از آنجایی که متاتگ از اهمیت ویژه ای برخورد دار است لذا میتواند کاربر را ترغیب کند که صفحه را باز کرده و مطالعه کند.

 

استفاده از بک لینک 

ایجاد بک لینک یکی از مهم ترین اعمال جهت بهینه سازی سایت به شمار می آید. بک لینک سازی یکی از اصول و قواعد اساسی سئو به شمار می آید. بک لینک، قدرت سایت به حساب می آید.

برای یک سایت یا می بایست بعد از انجام یک پروسه ی طولانی لینک ساخته شود و یا می توان با استفاده از ابزار های بک لینک ساز، لینک موتور نظر را با قیمت مناسب تهیه نمود. جریان کار به این صورت می باشد؛ شما می بایست در ابزار های بک لینک ساز در قسمت های مشخص شده لینک سایت خود را وارد نموده، سپس این ابزار لیستی از نام تمام سایت های معتبر در حیطه ی فعالیت شما به نمایش در می آورد. در نهایت در این سایت ها بک لینکی از سایت شما قرار داده می شود. این امر سبب بالا رفتن میزان بازدید از سایت شما می شود، چرا که سایت های پیشنهادی برای کاربران بسیار پر بازدید و معروف اند.

 

تعیین رتبه ی الکسای سایت 

یکی از کاربردی ترین و مهم ترین ابزار های سئوی سایت، ابزار تعیین کننده ی رتبه ی الکسای سایت می باشد. شما با وارد کردن اطلاعات و آدرس وب سایت خود در این ابزار، نمایش دقیقی از موقعیت و رتبه سایت خود در بین سایر سایت ها کسب خواهید کرد. الکسا می تواند سایت شما را با سایر وب سایت های جهانی، کشوری و منطقه ای از لحاظ رتبه و موقعیت بررسی کند. هم چنین می تواند نمودار رشد یا افول رتبه ی سایت شما را به نمایش در آورد.

استفاده از این ابزار کار بسیار ساده ای می باشد. فقط کافی است آدرس سایت خود را در کادر مشخص شده وارد کنید و نتایج را شاهد باشید. هرچه عدد نمایش داده شده کوچکتر باشد رتبه و جایگاه سایت شما بهتر است. علاوه بر این موارد شما می توانید میزان بازدید ها از سایت خود را مشاهده نمایید. برخی از روش های دیگر از جمله سئو کلاه سیاه و تبلیغات پاپ آپ وجود دارند که نمایشی غیر واقعی از تعداد بازدید کننده های سایت نشان می دهند، اما الکسا آماری دقیق و معتبر به شما ارائه می دهد.

 

ابزار بررسی حجم محتوا 

ابزار بررسی حجم محتوا می تواند به عنوان یک ابزار مناسب جهت بررسی سئو سایت به شمار آید. این ابزار می تواند تعداد کارکتر های مناسب جهت سئو شدن سایت و محتوا برای شما ارائه دهد. اگر تعداد کلمات به کار رفته در متون و مقالات سایت از حدی کمتر باشد، آن محتوا به صورت اسپم در می آید. موتور های جست و جو محتواهایی با حجم کمتر از سیصد کلمه را برای کاربر پیشنهاد نمی کنند.

 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.