شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

متن جایگزین تصاویر | خاصیت آلت

مجری تبلیغات در گوگلف سئو و طراحی سایت

متن جایگزین تصاویر | خاصیت آلت

۲,۸۵۲ بازديد

در این مقاله قصد داریم به توضیح در مورد خاصیت متن جایگزین تصاویر یا همان تگ Alt بپردازیم. امید است با مطالعه ی این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با متن جایگزین و تاثیر آن در سئو کردن محتوای عکس دار بیاموزید.

اهمیت تصاویر در مقالات

عکس ها توانایی شگرفی در انتقال مفاهیم به روش ساده تر و با بیانی قابل فهم تر دارند. از جمله ویژگی های مهم تصاویر این است که به مخاطب اجازه می دهد خودش راجع به موضوع استنباط کند و به نتیجه برسد. نه اینکه مطلبی را به او دیکته کند. در مقالاتی که در وب سایت های مختلف به انتشار می رسند وجود چند عکس مرتبط با عنوان مقاله امری ضروری است. این تصاویر سبب بهبود سئو سایت میشوند که لازمه این امر بهینه سازی تصاویر است.

متن جایگزین چیست؟

هر مقاله ی منتشر شده در اکثر سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، حتما دارای چندین عکس می باشند. زمانی که قصد دارید یک عکس را از طریق وردپرس درون متن قرار دهید، گزینه ای به اسم متن جایگزین یا تگ Alt موجود است. این قسمت مخصوص وارد کردن متنی به عنوان توضیح برای عکس می باشد. می بایست به این نکته توجه داشت که متن جایگزین باید بسیار نزدیک به محتوای کلی مقاله باشد. هرچه این نزدیکی و سنخیت بین متن جایگزین و عکس بیشتر باشد، سئو بهتر می شود و از سایت نیز استقبال بهتری خواهد شد.

متن جایگزین در درون یک کادر مستطیلی وارد می شود. این نوشته فقط توسط موتور های جست و جو قابل مشاهده اند. یعنی پس از انتشار مقاله هیچ به راحتی کسی قادر به دیدن متنی که در این کادر نوشته شده است نمی باشد. این متن فقط برای شناخته شدن بهتر توسط مرورگر و موتور جست و جو نوشته می شود.

متن جایگزین تصاویر

خاصیت متن جایگزین تصاویر چیست؟

امروزه یکی از روش های سرچ کردن در موتور جست و جو، سرچ در قسمت image مرورگر گوگل است. با جست و جو کردن در این قسمت، موتور جست و جو تمامی محتواهای عکسی مربوط به موضوع مدنظر شما را به نمایش خواهد گذاشت. در واقع موتور جست و جو از روی متن جایگزین تصاویر که بر روی عکس توسط سئو کار قرار داده شده است، این نتایج را برای کاربر به نمایش در آورده است. به عبارت دیگر می توان گفت خاصیت متن جایگزین تصاویر، دیده شدن و شناخته شدن محتوا توسط خزنده های مرورگر است. در ادامه به چندین مورد از خواص متن جایگزین عکس اشاره خواهد شد.

 

هدایت کاربر به سمت سایت

یکی دیگر از خاصیت های تگ جایگزین تصاویر، هدایت کاربران از طریق عکس ها و تصاویر به سمت سایت شما می باشد. متن جایگزین می بایست بسیار مرتبط و نزدیک با عنوان مقاله انتخاب شود. همین امر سبب می شود، کاربرانی که عکس قرار گرفته در متن را دیده اند ترغیب به خواندن و دنبال کردن مطلب از طریق سایت گردند.

 

توضیحی درباره ی محتوای عکس

متن جایگزین تصاویر یا همان تگ جایگزین به انتقال مفاهیم تصویر به بیننده بسیار یاری دهنده است. بارها برای شما پیش آمده است که به هنگام مراجعه کردن به یک سایت، به دلیل کندی و سرعت پایین اینترنت عکس ها و تصاویر موجود در متن نوشته ها به صورت کامل لود نشوند. در این مواقع چیزی که به کمک شما می آید متن جایگزین تصاویر است. چرا که در صورت لود نشدن عکس، این نوشته برای کاربر قابل رویت است و شما را از محتوا و موضوع عکس آگاه می کند.

 

بالا بردن رتبه سایت در مرورگرها با متن جایگزین تصاویر

همه ی ما دوست داریم در بین رقبا جایگاه بهتر و بالاتری داشته باشیم. مدیران سایت ها نیز تمایل به ایجاد فضای مناسب برای تحقق این امر دارند. آن ها همواره در تلاش اند تا با صرف زمان و هزینه منزلت و رتبه سایت خود را در بین سایر رقبا بالا ببرند. یکی از مواردی که می تواند در تحقق این امر بسیار مهم شناخته شود، داشتن محتوای عکسی مناسب و مرتبط است. این عکس ها برای بهتر دیده شدن می بایست دارای تگ جایگزین تصاویر باشند.

 

سهولت استفاده از مطالب سایت برای نابینایان

نابینایان درست است که جزء اقلیت های جامعه به شمار می آیند، اما به هر حال حق حیات و استفاده از فضاهای ممکن برای آن ها وجود دارد. این افراد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. نرم افزار های بسیاری وجود دارد که متون را به فایل های صوتی تبدیل می کند. نابینایان به کمک این نرم افزار ها می تواند از امکانات موجود در وب سایت ها استفاده نمایند. اگر محتوای متنی شما دارای چندین عکس باشد دیگر امکان توضیح درباره ی آن برای این نرم افزار ها ممکن نیست. چرا که توصیف یک عکس کار سختی است. برای جلوگیری از چنین مشکلی می توان در قسمت متن جایگزین تصاویر در وردپرس، نوشته ای مرتبط با عنوان مقاله و کلمه ی کلیدی محتوا اضافه کرد تا آن متن توسط نرم افزار ها خوانده شوند و مفهوم تصاویر به راحتی منتقل گردند.

 

چگونگی قرار دادن متن جایگزین در وردپرس

اغلب سایت های موجود توسط ورد پرس مدیریت محتوا می شوند. در وردپرس امکان قرار دادن متن جایگزین تصاویر در نظر گرفته شده است . استفاده از این امکان بسیار ساده است. زمانی که یک عکس به عنوان تصویر مرتبط با محتوا انتخاب می شود، در وردپرس با همان نامی ذخیره می شود که از قبل بسته به فرمتش برایش تعریف شده است.حال شما می بایست مرتبط با محتوای مقاله خود  یک متن جایگزین تصاویر یا همان تگ Alt به جای متن جایگزین قرار دهید. این اتفاق سبب بهتر دیده شدن سایت شما در موتور های جست و جو می شود. با اینکه استفاده از متن جایگزین تصاویر یا تگ Alt بسیار آسان و ساده می باشد، اما همین امر ساده تا حد چشم گیری می تواند سئوی سایت شما را بهبود ببخشد و رتبه شما را در موتور های جست و جو ارتقا بخشد.

نحوه نوشتن یک تگ Alt خوب بسیار ساده می باشد . در ابتدا می بایست عکس مورد نظر را در وردپرس بارگذاری کنید . سپس در قسمت چپ تصویر کادر هایی نمایش داده می شود . در این کادر های مستطیلی شکل اطلاعات مربوط به عکس همچون سایز، حجم و نام عکس قرار دارد. در کادر مربوط به متن جایگزین میتوانید متن مورد نظر را وارد کرده و به کار خود پایان دهید.

متن جایگزین تصویر در وردپرس

ویژگی های یک تگ Alt مناسب

هدف تگ Alt شناساندن متن مرتبط با تصویر به موتور های جست و جو است. هرچه این متن جایگزین تصاویر با توضیح بهتری به توصیف عکس بپردازد، می توان گفت که تگ Alt خوب و مناسب انتخاب شده است. باید توجه داشت که در انتخاب تگ Alt  می بایست حتما از کلمه کلیدی استفاده کرد. این نشان دهنده تصویر انتخاب شده با متن است. اما اگر ازکلمه کلیدی در متن جایگزین بیش از حد استفاده شود نتیجه برعکس خواهد بود. ویژگی دیگری که یک متن جایگزین باید داشته باشد این است که با حداقل کاراکتر بتواند به توصیف هرچه بهتر عکس بپردازد. نکته دیگر اینکه نیازی به ذکر واژه تصویر یا عکس در متن جایگزین تصاویر نیست. به طور مثال لازم نیست برای متن جایگزین درخت نوشته شود” تصویر” یک درخت. با رعایت این نکات ساده اما مهم می توانید تصاویر سایت خود را تا حد زیادی بهینه سازید.

خواص بابا آدم برای سلامتی

1-تنظیم فشار خون

این گیاه سرشار از پتاسیم است و یک وازودیلاتور (منبسط کننده ی رگ) است که با آرام کردن رگهای خونی به کاهش تنش در سیستم قلبی عروقی منجر میشود، درنتیجه به جلوگیری از آترواسکلروز (تصلب شرایین)، حمله ی قلبی و سکته ی مغزی کمک میکند.

2-کمک به هضم

شناخته شده ترین استفاده از باباآدم، کمک به هضم غذا است. محتوای فیبر بالای این گیاه موجب تحریک سیستم گوارشی و حرکت سریعتر و راحتتر غذا در روده میشود، درنتیجه یبوست را تسکین میدهد، از نفخ، گرفتگی و زخم معده جلوگیری میکند. اینولین، نوع خاصی از فیبر محلول و پروبیوتیک است که در ریشه ی باباآدم یافت میشود و قادر است التهاب را کاهش دهد و بسیاری از باکتری های مضر که میتوانند موجب اسهال و مشکلات گوارش شوند را از بین ببرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.