شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

سئو کلاه سیاه

مجری تبلیغات در گوگلف سئو و طراحی سایت

سئو کلاه سیاه

۲,۸۲۳ بازديد

در این مقاله قصد داریم در مورد سئو کلاه سیاه مطالب مفصل و مفیدی برای شما ارائه دهیم. امید است با مطالعه ی این مقاله با موضوعاتی پیرامون سئو کردن سایت آن هم با روش های غیر معمول بیشتر آشنا شوید.

سئو سیاه؛ یک روش کلاهبرداری

همه ی ما در اطراف خود افرادی را می شناسیم که تمایل دارند بدون صرف زمان و هزینه ای خاص، به بهترین نتایج دست یابند. ویژگی بارز این افراد عجول بودن آن ها است. آن ها همواره در تلاش اند آسان ترین راه را شناسایی و انتخاب نمایند. برای این افراد مسیر انتخابی و راه رسیدن به نتیجه هیچ اهمیتی ندارد. آن ها صرفا تمایل دارند کاری که از نظر خودشان مطلوب به نظر می رسد انجام شود.

گرداننده های فضا های مجازی امروزی نیز همین انسان های اطراف ما هستند. برخی از آن ها دارای ویژگی هایی هستند که در بالا ذکر شد. این افراد تمایل دارند بدون اینکه اصول و چارچوب ها را رعایت کنند به نتیجه برسند. بعضی از این گرداننده های سایت، بدون رعایت اصول سئو و با استفاده از روش های غیر معمول رتبه و اعتبار سایت خود در موتور های جست و جو ارتقا می دهند.

در اصطلاح گفته می شود این افراد از روش سئو کلاه سیاه یا همان سئو سیاه استفاده کرده اند. در مقابل این افراد، کسانی که با رعایت اصول سئو رتبه ی سایت خود را بهبود می دهند در واقع از روش سئو کلاه سفید یا سئو سفید استفاده کرده اند.

سئو کلاه سیاه

 

اقدامات کلاهبرداران برای سئو کلاه سیاه

کلاهبرداران از روش های متعددی جهت بالا بردن رتبه ی سایت خود در بین رنکینگ موتور های جست و جوی جهانی، استفاده می کنند. اما باید بدانید این روش های به کار گیری توسط کلاه برداران فقط در کوتاه مدت می تواند تاثیر مثبتی بر رتبه ی سایت داشته باشد. حال به بررسی چند مورد از این روش ها می پردازیم. این موارد عبارت اند از:

استفاده ی مدام از کلمات کلیدی

یکی از روش های مورد استفاده در سئوی سیاه استفاده ی بی رویه و نابه جا از کلمات کلیدی در محتوای مقالات است. بعضی از افراد در متون نا مرتبط با موضوع مقاله، چندین مورد از کلمات کلیدی را به تکرار ذکر می کنند تا بتوانند موتور جست و جو را گول بزنند. در این حالت گوگل می تواند محتوای شما را به لحاظ کلیت شناسایی کند و متوجه این امر می شود که از کلمات کلیدی به صورت بی رویه و نا به جا استفاده کرده اید. از گوگل اخطار هایی جهت رفع و اصلاح این موضوع داده خواهد شد. گوگل علاوه بر این از امکانی برخوردار است که می تواند چگالی کلمات کلیدی را در متن بسنجد. پس بهتر است به جای تکرار بیش از حد ازکلمات مترادف استفاده کنید. میزان چگالی کلمات می بایست بین یک تا سه درصد در هر صفحه باشد.

 

استفاده از متون مخفی

برخی از سایت ها هستند که از روش های کلاهبردارانه جهت سئو کردن سایت خود استفاده می کنند. آن ها اقدام به آماده کردن محتوایی می کنند که در زمان جست و جوی یک کاربر در هر یک از موتور های جست و جو، محتوای سایت آن ها در پیشنهاد های اول گوگل قرار بگیرد. زمانی که کاربر سایت را لود می کند، با جایگزین کردن متن دلخواهشان و مخفی کردن محتوایی که کاربر به دنبال آن است، به هدف خود نزدیک می شوند.

گوگل قادر است این گونه سایت ها را به سرعت شناسایی و جریمه نماید. بعضی از سایت ها متناسب با زبان کاربر قابل تغییر اند. استفاده از این امکان برای کاربران سئو سیاه محسوب نمی شود. علاوه بر این برخی از سایت ها، تبلیغات هایی از کمپانی های مختلف و غیر متناسب با موضوع مقاله خود در سایت خود قرار می دهند، اما در این حالت هیچ مشکلی پیش نمی آید و کار غیر قانونی صورت نمی گیرد.

سئو کلاه سیاه

ارائه ی محتوای کپی شده

یکی از اقدامات دیگری که سئو کاران کلاه سیاه انجام می دهند، استفاده از متون انتشار یافته در سایت های دیگر است. در این حالت یک ربات محتوای یک سایت معتبر را که رتبه ی خوبی هم در موتور های جست و جو دارد را کپی می کند و از آن به عنوان یک مقاله ی جدید در وب سایت خود به انتشار می رساند. با انجام این کار برای مدتی محتوای این سایت ها در پیشنهادات اول گوگل برای کاربر نمایش داده می شود. اما امروزه گوگل قادر است، محتوای کپی شده را به سرعت شناسایی کند و به آن سایت ها اخطار دهد.

بعضی از سایت های کلاهبرداری از متونی استفاده می کنند که همرنگ پس زمینه است و قابل مشاهده نمی باشد. با این کار می توانند رتبه ی سایت خود را ارتقا دهند. به طور مثال اگر شما کلمه ی کفش را سرچ کنید، سایت هایی که این کلمه را به عنوان کلمه ی نامرئی در متون خود قرار داده اند نیز نمایش داده می شوند.

استفاده از لینک های متعدد

بعضی از وب سایت ها هستند که فقط و فقط برای ساختن لینک به وجود آمده اند. این وب سایت ها به صورت کامنت در وب سایت ها و وبلاگ های دیگر لینک های خود را ارسال می کنند. دراصطلاح به این وب سایت ها مزرعه ی لینک گفته می شود. این سایت ها با انجام چنین کارهایی به دنبال بهبود سئوی سایت خود می باشند. غافل از این که در حال استفاده از روش های سئو کلاه سیاه می باشند. یا یک مورد دیگر از استفاده url در سئو کلاه سیاه این است که مثلا شما در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک لینکی به عنوان یک مطلب یا مقاله قرار میدهید اما در اصل لینک سایت خودتان یا محتوای دیگری را داده اید این کار نمونه بارز سئو کلاه سیاه میباشد.

بازنویسی مجدد از مقالات دیگر

بعضی از وب سایت ها هستند که برای سئو کردن محتوای خود، از وب سایت های معتبر مقالات را کپی کرده اما با ترفند هایی محتوا را تغییر می دهند. کار این افراد به این صورت است که یک متن را از سایتی دیگر دریافت کرده و با تغییر ساختار جمله و مترادف سازی کلمات به گونه ای متن را تغییر می دهند. این کار به ظاهر مشخص نمی شود که محتوا کپی شده است؛ اما موتور های جست و جو باهوش تر از آن اند که متوجه نشوند. گوگل به سرعت این سایت ها را شناسایی و جریمه می کند.

عاقبت کلاهبرداران سئو

افراد زیادی هستند که برای رونق گرفتن زود هنگام کسب و کار اینترنتی خود دست به اقدامات تبهکارانه می زنند. این افراد به سرعت می توانند پیشرفت کنند و در مدت زمان کم اعتماد خیلی از افراد را جلب کرده و ترافیک سایت خود را بالا ببرند. اما باید به این نکته توجه داشت که عاقبت هر کار خلاف و اشتباهی پشیمانی است. چراکه به سرعت این سایت ها شناسایی می شوند و پس از افشا شدن کارهایشان به سرعت از فعالیت باز می مانند.

سئو کلاه سیاه

 
کوتاه ترین راه بهترین راه نیست!

در چند دهه ی اخیر که کسب و کار های اینترنتی رونق بسیاری گرفته اند، کار این کلاهبرداران نیز رونق گرفته است. زیرا افراد تصور می کنند که فضای مجازی بر خلاف دنیای واقعی عاری از هر گونه قانون است. آن ها خیال می کنند که به راحتی و به دور از هر گونه نگرانی می توانند دست به هر اقدامی که می خواهند بزنند. اما باید توجه داشت که هر اقدام نادرستی سرانجام به رسوایی کشیده خواهد شد و دیری نخواهد گذشت که دست این افراد رو شود. پس به خاطر داشته باشید که راه های بسیاری شما را به هدفتان می رساند اما کوتاه ترین راه همیشه بهترین راه نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.