یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

امتیاز کیفیت

مجری تبلیغات در گوگلف سئو و طراحی سایت

امتیاز کیفیت

۲,۹۰۰ بازديد

امتیاز کیفیت

امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل(Quality Score)

امتیاز کیفیت معیاری است که از سال 2005 مبنای رده بندی سایت ها، در موتور جستجوی گوگل قرار گرفته است. امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل، مهمترین موضوع محسوب می شود و هر مدیری باید آنرا بطور دقیق و عمیق مطالعه کند. شاخص کیفیت عددی است بین 0 تا 10 ولی متاسفانه دستیابی به نمرۀ کامل 10 همیشه امکانپذیر نیست .

امتیاز کیفیت

عوامل مؤثر در امتیاز کیفیت

الف) مرتبط بودن تبلیغ – Ad Relevance

تعداد مشاهده شدن کلمه کلیدی مورد نظر در متن تبلیغ، میزان مرتبط بودن تبلیغ را تعیین می کند. بسیار شبیه سئو است، به این معنا که مطابقت بین کلیدواژه با تبلیغات شما را نشان می دهد.

ب) صفحۀ فرود – Landing Page

مرتبط بودن صفحۀ فرود (صفحه ای که وقتی کاربر روی تبلیغ کلیک کند، به آن صفحه می رود)، به گونه ای که کلمه کلیدی اصلی باید حداقل دو بار استفاده شود و همچنین ترجیحاً در نقاط دیگر وب سایت به کار برده شود تا امتیاز کیفیت بالایی نصیب تبلیغ گردد.
صفحات فرود حاوی pop-up و همچنین صفحات تنها و مستقل، امتیاز کیفیت پائینی خواهند داشت.

ج) مدت زمان باز شدن صفحۀ فرود – Landing Time

اگر مدت زمان باز شدن صفحۀ فرود طولانی باشد، امتیاز کیفیت کاهش می یابد. برای بهبود و یا به عبارتی دیگر کاهش زمان لود سایت می توانید به ابزارهای اندازه گیری زمان لود سایت همچون وب سایت های جی تی متریکس و وب سایت هایی از این قبیل مراجعه کنید. در این سایت ها، اشکالات سایت خود را چک کنید و آنها را برطرف کنید بعنوان مثال برای برطرف کردن اشکالات خیلی رایج می توان به کاهش حجم عکس ها و کاهش کدهای موجود در سایت اشاره کرد.

د) عملکرد تبلیغ در گسترۀ جغرافیایی

به عنوان مثال اگر شاخص CTR تبلیغ شما در یک منطقۀ جغرافیایی مانند اصفهان پایین باشد و مردم آن منطقه رغبت کمتری برای مشاهده محتویات تبلیغ شما داشته باشند، در اینصورت امتیاز کیفی شما برای کلمه کلیدی مورد نظر، در آن منطقه کاهش می یابد. می توانید کلمات کلیدی خود را در یک موقعیت جغرافیایی خاص به نمایش بگذارید و نکته مهم این است که با استفاده از این امکان، می توانید تبلیغات خود را متناسب با مشتریان طراحی کنید.

ه) عملکرد تاریخچه ای تبلیغ

تبلیغاتی که در مدت زمان طولانی فعال باشند، ممکن است تحت تاثیر گذر زمان قرار بگیرند . این تاثیر ممکن است مثبت باشد یا منفی .

چه کار کنیم تا امتیاز کیفی بالایی داشته باشیم؟

1. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط
2. استفاده از تبلیغات جذاب برای دستیابی به شاخص بالای CTR
3. استفاده از  Negative Keyword (کلمات کلیدی منفی)
4. حذف کردن کلمات کلیدی با CTR پائین (عملکرد ضعیف تاریخچه ای تبلیغ)

تبلیغات در گوگل

با عضویت در کانال تلگرام تاپ ادورت از آخرین اخبار و تخفیفات تاپ ادورت باخبر شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.