جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تاثیر دلار بر تبلیغات گوگل

مجری تبلیغات در گوگلف سئو و طراحی سایت

تاثیر دلار بر تبلیغات گوگل

۲,۸۸۸ بازديد

نقش دلار بر روی تبلیغات گوگل

پیش از گفتن تاثیر دلار بر تبلیغات گوگل لازم است تا نقش دلار در گوگل ادز (تبلیغات در گوگل) مشخص شود. به دلیل تحریم هایی که نسبت به ایران وجود دارد برای تبلیغات در گوگل نمی توان از کارت های بانکی داخل کشور استفاده کرد و باید از واحد های پولی دیگر برای پرداخت در تبلیغ گوگل استفاده نمود. معروف ترین واحد های پولی پرداخت، دلار، یورو، پوند، لیر و درهم می باشد. اما چه فرقی دارد گه کدام واحد پولی را انتخاب کنیم؟؟

فرق واحد های پولی در تبلیغات گوگل

در اصل هیچ تفاوتی بین واحدهای پولی نمی باشد زیرا خود گوگل واحد ها را معادل سازی می کند این موضوع را با یک مثال بیشتر توضیح می دهیم. فرض کنید دو واحد پولی در اختیار دارید: یکی دلار و دیگری لیر ترکیه و به طور فرض ارزش لیر یک چهارم دلار می باشد. شما می خواهید در زمینه ای تبلیغ دهید که قیمت هر کلمه برای لینک اول صفحه اول گوگل، ۱ دلار است. اگر بخواهید با لیر پرداخت را انجام دهید باید ۴ لیر پرداخت نمایید برای همان کلمه. یعنی ار نظر ارزش ریالی هیچ تفاوتی ندارد که کدام واحد پولی را برای تبلیغات گوگل خود انتخاب کنید. اما از لحاظ اعتبار و ضمانت دلار از همه ی واحد های پولی بهتر است زیرا واحد پولی خود گوگل می باشد و تاپ ادورت پیشنهاد می دهد که برای تبلیغات در گوگل از دلار استفاده کنید. حال نوبت آن است که تاثیر دلار بر تبلیغات گوگل را توضیح دهیم.

نکته ی بسیار مهم ان است که در تبلیغات گوگل نرخ دلار حواله ای مورد نظر است.

 

تبلیغات در گوگل

 

تاثیر دلار بر تبلیغات گوگل

این روزها شاهد نوسانات شدید قیمت ارز هستیم و بارها شده که از خود پرسیده باشید آیا تبلیغات در گوگل را ادامه بدهیم یا نه؟ آیا تاثیر دلار بر تبلیغات گوگل جدی می باشد؟ همان طور که می دانید سیستم تبلیغات گوگل به صورت مزایده ای می باشد و قیمت هر مشتری که دریافت کنید با توجه به مزایده شما و رقیبانتان مشخص می شود. بدیعی است که با افزایش نرخ دلار حواله ای شما و رقیبانتان هزینه ی هر کلیک را کاهش خواهید داد و هزینه های نهایی در تبلیغات گوگل کاهش پیدا خواهد کرد. اجازه بدید با ذکر یک مثال بیشتر توضیح دهیم: فرض کنید شما محصولی را میفروشید که حداکثر برای تبلیغات آن می توانید ۵۰۰ تومان برای هر مشتری که وراد سایت شود، هزینه کنید، و نرخ دلار نیز ۵۰۰۰ تومان می باشد پس در نتیجه قیمت هز کلیک را برابر با ۱۰ سنت قرار می دهید. حال با تغییرات نرخ دلار، قیمت دلار به ۱۰ هزار تومان رسیده است، در اینجا شما با توجه به ۵۰۰ تومان هزینه ای که می خواهید انجام دهید، قیمت هر کلیک را ۵ سنت قرار می دهید. در حقیقت دو برابر شدن قیمت دلار تاثیری بر هزینه تبلیغات شما نخواهد داشت. زیرا با افزایش قیمت دلار، هزینه ها کاهش پیدا خواهد کرد. و تاثیر دلار بر تبلیغات گوگل تقریبا ناچیز است. این روند کاهشی معمولا کمی زمان می برد و بین یک تا دوهفته برای هر نوسان نیاز است تا تعادل در قیمت های تبلیغات گوگل ایجاد شود. در این مقاله ما تاثیر دلار بر تبلیغات گوگل را توضیح داده ایم و برای مشاوره بیشتر ما در تماس باشید.

در ضمن باید گفت واحد های پولی با هم تفاوتی ندارند و میتوانید تفاوت واحدهای پولی در گوگل ادز را مطالعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.