شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

رتبه الکسا چیست؟

مجری تبلیغات در گوگلف سئو و طراحی سایت

رتبه الکسا چیست؟

۲,۹۱۶ بازديد

رتبه الکسا چیست؟

اهمیت ارزیابی

در هر زمینه و رشته ای افراد مختلف تمایل دارند که عملکرد خود را با مقیاس عددی بسنجند و به خود نمره ای یا همان رتبه ای بدهند. در این میان نمره در وب سایت ها همان رتبه الکسا می باشد. یعنی رتبه الکسا برای هر سایت در حقیقت نمره و رتبه ی آن وب سایت در برابر وب سایت های دیگر می باشد. ولی در گذشته افراد زیاد به این رتبه اعتماد نداشتند ولی امروزه ابزار مناسبی می باشد برای مقایسه ی وب سایت ها با هم.

 

رتبه الکسا

این ابزار در سال 1996 میلادی زیر نطر شرکت آمازون تاسیس شد و کار خود را آغاز نمود. الکسا داده های ترافیک وب تجاری را از راه تولبارهای متعدد و افزونه های موتورهای جستجو جمع آوری می نمود. از بین فعالیت های مختلف این ابزار رتبه الکسا از همه مشهور تر شد و در بین مردم جایگاه خود را پیدا کرد. در حقیقت این رتبه معیاری است که وب سایت ها مختلف را براساس محبوبیت و عملکردشان در سه ماه اخیرشان رتبه بندی می کند.

الکسا

 

این رتبه چگونه اندازه گیری می شود؟

این رتبه براساس صفحه ی داده های ما در الکسا، تخمینی از بازدیدکنندگان منحصر به فرد روزانه و تعرار صفحات بازدید شده را در سه ماه اخیر به دست می آورد و براساس ترکیب این دو رتبه ی سایت را مشخص می کند. داده های مورد نیاز از طریق گروهی از زیر مجموعه ی کاربران اینترنت که 25000 افزونه مرورگر را برای فایرفاکس، کروم و اینترنت اکسپلورر به کار می روند جمع آوری می شود. الکسا برخی از داده ها را اصلاح کرده و در آخر داده ها را براساس موقعیت جغرافیایی کاربران به صورت عادی و طبیعی دسته بندی می کند.

چگونه ابن رتبه را برای سایت های مختلف را ببینیم؟

این کار بسیار ساده و سودمندی برای شما می باشد. برای این کار به صفحه ی اصلی الکسا بروید و نام دامنه را کامل وارد نمایید و سپس بر روی آن کلیک کنید. بعد از این کار در صفحه ی نتایج به سمت پایین اسکرول کرده و اطلاعاتی مانند اطلاعات زیر را می توانید ببینید:

1. صفحات بازدید شده روزانه به ازای هر بازدیدکننده (daily pageviews per visitor).

2. بونس ریت (Bounce Rate).

3. اطلاعات جمعیتی مختلف.

4. زمان روزانه سپری شده در سایت (Daily Time on Site).

5. درصد بازدید کنندگانی که از موتورهای جستجو به سایت مورد نطر رسیده اند.

6. لیستی از سایت هایی که به سایت مورد نظر لینک شده اند.

7. زمان بارگذاری سایت مورد نظر.

8. شرعت صفحات سایت مورد نظر.

سایت های محبوب دارای چه رتبه ای هستند؟

سایت هایی که محبوب تلقی شوند دارای رتبه ی جهانی 50000 تا 100000 می باشند یعنی اگر وب سایت شما دارای رتبه در این بازه باشد وب سایت شما محبوبیت کافی را دارا می باشد.

 

مشکلی که الکسا دارد چیست؟

این شرکت داده های خود را از زیرمجموعه ای از چند میلیون کاربری از افزونه های خاصی استفاده می کنند، بدست می آورد چون ممکن است که افرادی از این افزونه ها استفاده نکنند پس امکان بروز خطا و انحراف داده وجود دارد و الکسا اینگونه نگرانی ها را به طور جدی رفع نکرده است.

پیشنهاد تاپ ادروت برای ارزیابی وب سایت ها مختلف چیست؟

پیشنهاد تاپ ادورت این است که زمانی که می خواهید وب سایت خود را ارزیابی کنید از داده های گوگل آنالیتیکس استفاده کنید و زمانی که می خواهید وب سایت رقبای خود را ارزیابی کنید از رتبه الکسا کمک بگیرید ووضعیت وب سایت خود را نسبت به رقبا پیدا کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.