پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

عدم گروهبندی کلیدواژه ها

مجری تبلیغات در گوگلف سئو و طراحی سایت

عدم گروهبندی کلیدواژه ها

۲,۸۹۶ بازديد

عدم گروهبندی کلیدواژه ها

تبلیغات گوگل

قبل از پرداختن به کلیدواژه تعریفی از تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) خدمت شما ارائه می دهیم. تبلیغات گوگل یک تبلیغات اینترنتی می باشد که به طور مزایده ای عمل می کند و شما با پرداخت مبلغی ناچیز، به ازای هر نفری که وارد سایت شما شود، در صفحه ی اول گوگل و لینک های اول نشان داده خواهید شد.

عدم گروهبندی کلیدواژه ها (ad group)

عدم گروهبندی کلیدواژه ها یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که شرکتها و اشخاص مرتکب می شوند. در واقع عدم استفاده از گروههای تبلیغاتی (Ad Groups) است. آنها به جای گروهبندی تبلیغات خود به زیرگروههایی بر پایۀ کلیدواژه ها، تمام کلیدواژه های خود را به یک گروه تبلیغاتی اختصاص می دهند و در نتیجه برای هر شخص که آن کلیدواژه ها را جستجو کرده باشد، تبلیغات مشابه نمایش داده می شود. افزایش گروه آگهی موجب افزایش امتیاز کیفیت می شود که نتیجه ی آن افزایش امتیاز کیفی تبلیغ و کاهش هزینه های تبلیغات در گوگل می باشد.

با وجود این اشتباه چیزی که اتفاق می افتد این است که، محصولات و خدماتی به کاربر نمایش داده می شود که شاید مقصود و هدف او برای خرید آنها نباشد.

به عنوان مثال شرکت اپل را در نظر بگیرید. این شرکت محصولات متنوعی دارد نظیر لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه و … . اگر آنها محصولاتشان را به گروههای مختلف تقسیم نکنند، قادر نخواهند بود که آن محصولی را که کاربر در گوگل جستجو کرده را به وی نمایش دهند. با این تفاسیر آنها مجبور خواهند بود به یک تبلیغ با عنوان “خرید محصولات اپل” بسنده کنند در حالی که می توانستند تبلیغ مورد نظر کاربر (مثلاً انواع تبلت) را به وی نمایش دهند.

در تصویر زیر یک مثال از گروهبندی مناسب تبلیغات شرکت اپل وقتیکه کاربر کلیدواژۀ “macbook pro retina” را جستجو کرده است را ملاحضه می کنید:

عدم گروهبندی کلیدواژه ها

کمپین های تبلیغاتی جهت نظم دادن به مجموعۀ تبلیغات های شما ارائه شده اند. باید توجه داشت که وقتی برای هر دسته از محصولات یا خدماتتان یک کمپین تبلیغاتی جدا تعریف می کنید، مدیریت این کمپین ها و گروههای تبلیغاتی و کلید واژه های مربوط به آنها  هم باید به صورت مجزا صورت گیرد.

راهکار مناسب

از گروه های تبلیغاتی حتما استفاده نمایید زیرا در این صورت تبلیغ هایی از سایت شما به کاربر نشان داده می شود که آن را جستجو کرده اند و همچنین برای مدیریت اکانت بسیار مفید است زیرا دارای دسته بندی مناسب است و می توانید دقیق تر آمار را تحلیل نمایید. این کار علاوه بر کاهش هزینه افزایشنرخ تبدیل را نیز برای شما به دنبال خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.