شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

تعیین بودجه کمپین گوگل ادوردز

مجری تبلیغات در گوگلف سئو و طراحی سایت

تعیین بودجه کمپین گوگل ادوردز

۲,۸۸۶ بازديد

تعیین بودجه کمپین گوگل ادوردز

 
بودجه کمپین

نگاهی کلی به بودجه کمپین گوگل ادوردز

گوگل ادوردز (تبلیغات گوگل) به شما اجازه می دهد که بودجه کمپین (campaign budgets) روزانه را، با امکان تغییر آن در هر زمانی تنظیم کنید. بودجه روزانه شما متوسط هزینه ای است که شما می خواهید در هر یک از روزهای ماه صرف کنید. حال با یک مثال ساده این موضوع را توضیح می دهیم: فرض کنید بودجه روزانه را 1 دلار قرار داده اید، در نتیجه در ماه 30 دلار هزینه خواهید کرد. گوگل در یک روز خاص با توجه به میزان سرچ ممکن است بیش از 1 دلار تا حد 1.2 دلار هزینه کند، ولی هزینه ی یک ماه به هیچ وجه عوض نخواهد شد و همان مقدار 30 دلار خواهد بود.

اگر یک کمپین با یک تاریخ شروع و پایان خاص ایجاد می کنید، می توانید بودجه کمپین را برای کل مدت فعالیت کمپین، تنظیم کنید. کل بودجه های کمپین در حال حاضر فقط برای کمپین های ویدئویی در دسترس است. در این مقاله تاپ ادورت نحوه تصمیم گیری درست در تعیین مقدار بودجه کمپین را توضیح می دهد.

چگونگی تصمیم گیری در مورد بودجه کمپین (بودجه روزانه)

در گوگل ادوردز، بودجه کمپین (بودجه روزانه) را براساس اهداف تبلیغات و مقدار هزینه ای که می توانید در یک روز صرف کنید، را میتوان تنظیم نمود. باید ببینید در ماه چه مقدار می توانید برای بودجه روزانه هزینه کنید، این مقدار را بر 30 تقسیم کنید در نهایت بودجه روزانه را به شما می دهد.

درآمد اینترنتی

چه موقع از بودجه کل کمپین استفاده کنیم؟

هنگامی که شما می دانید که چقدر می توانید هزینه کنید، می توانید بودجه کل تبلیغات را تنظیم کنید. در حال حاضر، بودجه کل تبلیغات فقط برای کمپین های ویدئویی با تاریخ و زمان خاصی در دسترس است.

هنگام ایجاد یک کمپین ویدئویی جدید، گزینه “Budget total budget” را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که وقتی یک کمپین ایجاد می شود، نمی توانید نوع بودجه را تغییر دهید.

AdWords در تلاش برای صرفه جویی در کل بودجه شما در طی مدت کمپین می باشد و با در نظر گرفتن روزهای ترافیک بیشتر و کمتری برای بهینه سازی عملکرد کمپین خود، تلاش خواهد کرد. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم کمپین ویدئویی شما در روزهای دوشنبه و سه شنبه نمایش بیشتری خواهد داشت نسبت به آخر هفته، پس گوگل ادوردز بیشتر بودجه را در روز های دوشنبه و سه شنبه مصرف خواهد کرد نسبت به روزهای آخر هفته.

تغییرات بودجه چگونه تاثیر می گذارد؟

هنگامی که بودجه کمپین روزانه خود را تغییر دهید، این تنظیمات را بلافاصله در حساب خود مشاهده خواهید کرد. بر اساس زمانی که بودجه خود را ویرایش می کنید، چهار حالت رخ خواهد داد:

نکته مهم: دقت نمایید که زمان براساس کشوری است که حساب شما در یکی از بانک های آن می باشد.

Mid-day:

کمپین ها معمولا در حدود 50 درصد بودجه خود را در نیمه اول روز و باقیمانده در نیمه دوم روز صرف می کنند. با این حال، اگر تقاضای تبلیغاتی شما در اوایل روز بیشتر باشد، ممکن است 70٪ بودجه روزانه خود را در صبح صرف کنید.

اگر یک تغییر بودجه را در عرض ظهر ایجاد کردید، ممکن است 50 درصد اضافه بودجه کمپین روزانه خود را در بعدازظهر صرف کنید.

اگر بودجه کمپین را مقدار قابل توجهی کاهش دهید، ممکن است نمایش در ادامه روز به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

Multiple times a day:

شما بر اساس بالاترین بودجه روزانه ای که برای آن روز تعیین کرده اید، هزینه ها را می پردازید.

Mid-month:

وقتی که بودجه خود را در طول ماه تغییر دهید، هزینه های شما برای بقیه ماه از میانگین بودجه روزانه جدید شما، که در روزهای باقی مانده در ماه افزایش می یابد، تجاوز نمی کند.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم که بودجه روزانه 5 دلار است و تا 24 فروردین شما 113 دلار صرف کرده اید. در همان روز، بودجه روزانه خود را به 10 دلار تغییر دهید. حداکثر هزینه ماه فروردین برای شما خواهد بود: 183 =(10*7) + 113

Multiple times a month:

همان محاسبات برای تغییر بودجه در اواسط ماه، استفاده می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.